Unie vydavatelů
 
Výběr ročníku: 

Webové stránky Unie vydavatelů na podporu tisku

V červnu 2010 byly spuštěny webové stránky www.webcasopisu.cz, což je již druhá webová stránka provozovaná Unií vydavatelů, která je zaměřena na podporu trhu a zejména inzerce jednoho mediatypu. Již v květnu 2009 byl totiž spuštěn veřejný provoz webové stránky www. reklamavnovinach.cz, která byla již několik měsíců předtím provozována v režimu neveřejného zkušebního provozu. Obě webové stránky mají řadu společných rysů, v některých částech obsahu se ale odlišují, pomineme-li samozřejmě různý design, který vychází z různých představ obou sekcí o vzhledu stránky a z toho, že každý z webů byl navržen jiným dodavatelem a je provozován prostřednictvím odlišného redakčního systému.

Stránka www.webcasopisu.cz sleduje širší cíle poskytování informací o časopiseckém trhu a jeho podpory. Naopak webová stránka www.reklamavnovinach.cz je zaměřena především na podporu inzerce v denících.

Obsah webové stránky časopisů má sloužit více skupinám návštěvníků a uživatelů. Proto poskytuje informace důležité pro zadavatele reklamy, kteří se rozhodují, do jakých mediatypů alokovat své reklamní investice, ale také argumenty ve prospěch inzerce v časopisech, které mohou použít vydavatelé časopisů při prezentování vhodnosti a efektivity inzerce v časopisech. Obsah je rozdělen do samostatných sekcí, které obsahují graficky zpracované informace o vývoji trhu (provedeno formou spojnicových grafů vyjadřujících vývoj hlavních ukazatelů za poslední rok), informace o efektivitě časopisecké inzerce, další poznatky týkající se časopisecké inzerce a servisní informace pro zadavatele reklamy (například kontaktní údaje, přístup na ceníky inzerce časopisů členů Unie vydavatelů a další) a servisní informace pro vydavatele, které souvisí s inzercí. Na stránkách webu se nachází také speciální boxy umožňující přístup k prezentacím a výstupům z jednotlivých výzkumů a dalších projektů, které realizovala Sekce časopisů v posledních letech.



Pro zajištění trvalého zájmu o obsah stránky a její návštěvnosti je součástí hlavní stránky webu také aktualizované zpravodajství. Zpravodajství využívá především materiály poskytované členy Unie vydavatelů, jako jsou tiskové zprávy o nových titulech a projektech. Druhým významným zdrojem jsou zahraniční webové stránky a informační materiály zasílané Unii vydavatelů mezinárodními vydavatelskými asociacemi. Sekretariát Unie vydavatelů provádí vlastní monitoring zahraničních webových stránek a nejzajímavější materiály, které mají relevanci pro český trh nebo by mohly být zajímavé pro uživatele obsahu webové stránky, překládá a umisťuje do zpravodajské části webu. O tom, že je webová stránka www.webcasopisu.cz pro uživatele zajímavá, svědčí fakt, že ji od 1. června 2010 do konce března 2011, tj. za deset měsíců, navštívilo přibližně 32 000 návštěvníků.



Webová stránka www.reklamavnovinach.cz je o více než jeden rok starší než web časopisů a v určitém smyslu plnila úlohu pilotního projektu webových stránek Unie vydavatelů zaměřených na podporu určitého mediatypu. Projekt vycházel ze zadání poskytnout v koncentrované podobě a na jednom místě veřejně přístupné hlavní argumenty prezentující deníky jako vhodné inzertní médium. Obsah se soustřeďuje skutečně na hlavní argumenty a prezentaci možností, jak deníky jako inzertní médium využít. Základní struktura webu www.reklamavnovinach.cz se neodlišuje od webové stránky časopisů. Také zde je část datová, část argumentační a část servisní. Originálním řešením této webové stránky je například interaktivní katalog tematických příloh deníků, v něm si inzerenti mohou najít tematicky na míru šité přílohy pro zvýšení efektu své inzerce, a to na celý rok dopředu.

Grafické provedení sekce o mediálních datech je na webu deníků propracovanější a efektnější, což je umožněno nižším počtem titulů, o nichž jsou údaje poskytovány, takže lze lépe využívat dynamické formy prezentace při zachování přehlednosti a srovnávacích možností. Argumentační sekce webu je průběžně rozšiřována a doplňována zejména o případové studie úspěšných deníkových nebo multimediálních reklamních kampaní ze zahraničí. Hlavními zdroji jsou tu webové stránky britské novinové marketingové asociace NMA a německé ZMG.

Také návštěvnost webové stránky www.reklamavnovinach.cz je pravidelně sledována. Dosahuje v průměru přibližně 350 návštěvníků týdně, kteří shlédnou více jak tisíc jednotlivých stran tohoto webu.